Jak ugotować kaszę na wodzie dla dziecka?

Czy to takie trudne? Dla początkowej mamy może sprawić pewne problemy. Jest wiele opisów w Internecie, ale ja nie natrafiłam na taki dzięki któremu kasza wyszła zawsze taka jakbym chciała.

Gęsta kasza
1 czubata łyżeczka kaszy mannej na 50ml wody

Normalna kasza
1 trochę więcej niż płaska (półczubata) łyżeczka kaszy mannej na 50ml wody

Rzadka kasza
1 płaska łyżeczka kaszy mannej na 50ml wody

Gotujemy wodę w małym garnuszku. Jak woda zaczyna wrzeć zmniejszamy ogień i szybko wsypujemy kaszę łyżeczką rozsypując ją po garnuszku żeby nie porobiły się grudy. Można mieszać drugą łyżeczką. Łyżeczkę którą wsypujemy kaszę zamaczamy dopiero jak wsypiemy całą porcje kaszy. Jeśli zrobimy to wcześniej to kasza przyklei nam się do łyżeczki.
W małym garnuszku kasza szybko się gotuje. Ja gotuje  ok 2 minuty na małym ogniu od wsypania kaszy.

Jak kasza wyszła mi za gęsta to dodawałam przegotowanej wody lub soku natomiast jeśli za rzadka to zagęszczałam ją kleikiem ryżowym jak kaszka trochę ostygła
https://www.bobovita.pl/produkty/kaszki/kleik-ryzowy - skład: mąka ryżowa 99,9%, witamina B1 (tiamina).

Z kaszek z mlekiem modyfikowanym i innymi dziwnymi składnikami nigdy nie korzystaliśmy.
Kupiłam jedynie kilka słoiczków, ale głównie tylko po to żeby zobaczyć konsystencję posiłku na dany wiek dziecka. Tak gotowałam wszystko sama.

Do kaszy dodajemy sok albo kompot, dodatkowo owoce z dżemów, rodzynki, płatki kukurydziane. Wszystko z własnej spiżarni.

 Zdjęcie: https://pixabay.com

Komentarze